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Who is getting a COVID-19 vaccine? Who is hesitant about receiving it and why? What state has the highest vaccination or hesitancy rate?
The rollout of COVID-19 vaccines has been the subject of extensive news coverage and a new U.S. Census Bureau data visualization tool aims to provide insights into the public’s feelings about COVID-19 vaccines in near real time.
This visualization will be updated with each future data release (including changes to the content in the next phase of data collection), allowing users to track the dynamics of distribution and hesitancy as the vaccination process proceeds.
The COVID-19 vaccine tracker uses data from the Census Bureau’s Household Pulse Survey, which in January added a new series of questions about COVID-19 vaccinations and attitudes toward them.
The interactive visualization allows data users to explore:
Data are presented for each collection period after addition of the COVID-19 vaccine questions. Users can toggle between collection periods to explore changes in vaccination rates and hesitancy over time.
The visualization highlights the estimated national vaccination rate, as well as the percentage of those who received at least one dose of a vaccine and plan to receive all required doses (if applicable).
Hover over a state to view its estimated vaccination rate. Below the map, explore the vaccination rate of population subgroups based on the following characteristics at the national level: age, sex, Hispanic origin and race, educational attainment, health insurance coverage and past COVID-19 diagnosis.
The visualization also shows the national percentage of the population hesitant to get a COVID-19 vaccine.
Hover over states to view a vaccine-hesitant share of the population and the top three reasons respondents said they were reluctant to get a vaccine.
A table displays the percentage of the vaccine-hesitant population that chose each reason for not getting a vaccine at the national level. Use the checkboxes to customize the definition of the vaccine-hesitant population to include those indicating that they ‘probably will,’ ‘probably will not,’ and/or ‘definitely will not’ get a vaccine.
This content was added in partnership with the Centers for Disease Control and Prevention (CDC). Check out the CDC’s website for more information on the number of COVID-19 vaccines administered.
The estimates in this tracker are based on survey self-reports from specific time periods and may not align with published counts generated from other sources. Household Pulse Survey data include Household Pulse Survey tables, Technical Documentation and Public Use File (PUF) microdata.
This visualization will be updated with each future data release (including changes to the content in the next phase of data collection), allowing users to track the dynamics of distribution and hesitancy as the vaccination process proceeds.
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CLOSING DATE: May 14, 2021 Building Plans Review Administrator
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For additional information on Leon County employment opportunities:
Drug Free Workplace and Equal Opportunity Employer People Focused. Performance Driven |
Ahora que muchos contribuyentes presentaron sus declaraciones de impuestos federales, están ansiosos por obtener detalles acerca de su reembolso. Cuando se trata de reembolsos, existen varios mitos comunes que pueden confundir a los contribuyentes.
Para ayudar a evitar una sorpresa el próximo año, los contribuyentes deben hacer cambios ahora para prepararse para el próximo año. Una manera de hacer esto es ajustar su retención de impuestos con su empleador. Esto es fácil de hacer con el Estimador de Retención de Impuestos. Esta herramienta puede ayudar a los contribuyentes a determinar si su empleador retiene la cantidad correcta. Esto es especialmente importante para cualquier persona que haya obtenido un resultado inesperado al presentar su declaración de impuestos este año. Además, se anima a los contribuyentes que experimentan un evento en la vida como el matrimonio, el divorcio, el nacimiento de un hijo, una adopción o que ya no pueden reclamar a una persona como dependiente, a verificar su retención.
Mucha gente piensa que hablar con el IRS o con su profesional de impuestos es la mejor manera de saber cuándo recibirán su reembolso. La mejor manera de verificar el estado de un reembolso es en línea a través de la herramienta ¿Dónde está mi reembolso? o la aplicación IRS2Go.
Los contribuyentes pueden llamar a la línea directa automatizada de reembolsos al 800-829-1954. Esta línea directa tiene la misma información que ¿Dónde está mi reembolso? y los asistentes telefónicos del IRS. No es necesario llamar al IRS al menos que ¿Dónde está mi reembolso? le indique que lo haga.
Hacerlo no ayudará a los contribuyentes a saber cuándo recibirán su reembolso. ¿Dónde está mi reembolso? le dice al contribuyente que su declaración de impuestos se ha recibido y si el IRS aprobó o envió el reembolso.
Actualizaciones de ¿Dónde está mi reembolso?, tanto en IRS.gov como en la aplicación móvil IRS2Go, se realizan una vez al día. Estas actualizaciones suelen producirse de la noche a la mañana. Aunque el IRS emite la mayoría de los reembolsos en menos de 21 días, es posible que un reembolso demore más. Si el IRS necesita más información para procesar una declaración de impuestos, la agencia se comunicará con el contribuyente por correo. Los contribuyentes también deben considerar el tiempo que tardan los bancos en registrar el reembolso en la cuenta del contribuyente. Las personas que esperan un reembolso por correo deben planificar el tiempo que tarda en llegar un cheque.
Hay varios factores que podrían hacer que un reembolso de impuestos sea mayor o menor de lo esperado. Las situaciones que podrían disminuir un reembolso incluyen:
El IRS enviará por correo al contribuyente una carta de explicación si se realizan estos ajustes. Algunos contribuyentes también pueden recibir una carta del Buró del Servicio Fiscal del Departamento del Tesoro si su reembolso se redujo para compensar ciertas obligaciones financieras.